Засідання ректорату відбулося в дистанційному режимі під головуванням ректора КПІ ім. Ігоря Сікорського М.З.Згуровського. «На жаль, епідемічна ситуація не поліпшується, і тому нам потрібно організовувати нашу роботу за усіма напрямами з урахуванням усіх ризиків, які з цього випливають. Це і навчальний процес, це й проживання студентів у гуртожитках, це й заходи, від яких ми не можемо відмовитися, й усі інші аспекти нашої діяльності. Тому ми маємо обговорити всі ці питання і прийняти відповідні рішення», – зорієнтував ректор учасників засідання на його початку.
Перший проректор Ю. І. Якименко
Адміністративно-управлінська робота
Відповідно до нового Положення про конкурсний відбір НПП завершується формування Експертних кваліфікаційних комісій (ЕКК) підрозділів, підготовка конкурсних справ і контрактів, з урахуванням «kpi» по кожній кандидатурі. Подання документів на конкурс – до 15 листопада 2020 р.
Відбувся черговий заїзд першокурсників. В ізольованих секціях студмістечка було розміщено 300 студентів. З усіма ними здійснено комплекс необхідних організаційних і протиепідемічних заходів. Відповідно до їхніх заяв 42 студенти (14%) залишилися в гуртожитках на постійних місцях. Усього в гуртожитках нині проживають 4000 студентів. Такий баланс дозволяє дотримуватися необхідних санітарних умов, умов карантину.
Система ЕДО. Проведено розгляд заявок підрозділів на додаткові точки доступу (139) і рекомендовано до впровадження 108 нових місць. Усього їх буде 259, що забезпечить у повному обсязі використання електронної системи документообігу на всіх рівнях.
Підписано Договір з «Держінформресурсом» про підключення СЕД «Мегаполіс» до Системи електронної взаємодії органів виконавчої влади. З 30 жовтня розпочалося тестування цього підключення.
Узгоджується з ТОВ ІНВО «Діджитал» спільний пілотний проєкт із впровадження автоматизованої інформаційної системи. Готується Меморандум до підписання.
Освітній процес
Заняття очного тижня для 726 першокурсників ІПСА і ФММ пройшли за розкладом в підготовлених аудиторіях. На постійній основі здійснюється і супроводжується ДНВР опитування студентів щодо якості навчання. ДНІР аналізує ці результати і контролює їх на рівні підрозділів.
Навчання в дистанційному режимі здійснюється в повному обсязі. Станом на 30.10 зареєстровано близько 10 тис. акаунтів. Щоденне відвідування «Електронного кампусу» (ЕК) включає 800 – 1000 викладачів і 5 – 7 тис. студентів.
Вчора завершився черговий календарний контроль (атестація).
Конкурсна комісія МОН 30 жовтня оприлюднила результати виконання ЗВО договорів про виконання держзамовлення з прийому: КПІ ім. Ігоря Сікорського визнано таким, що повністю виконав свої зобов‘язання.
Акредитація
Експертна група з акредитації ОП за спеціальністю «Соціальна робота» опублікувала позитивний звіт, питання готується до розгляду на Галузевій експертній раді (ГЕР).
З 28 жовтня працювала експертна група з акредитації ОП за спеціальністю «Інженерія авіаційних і ракетно-космічних систем». На заключному брифінгу члени комісії відзначили високий рівень організації дистанційного навчання та систему «Електронний кампус», впровадження дуальної освіти, активну позицію студентів, а також конкретну участь роботодавців у створенні освітніх програм та їхню участь в обладнанні матеріальної бази КПІ.
Внутрішня акредитація. Отримано результати від усіх підрозділів і розпочато їх розгляд.
Проректор з навчальної роботи А.А. Мельниченко
Протягом минулого тижня виконувалися такі головні завдання.
У частині розробки нормативної бази до юридичного управління передані на опрацювання тексти положень про КБІС та його відділи. Доводилися до фінальної стадії типові Положення про факультет/інститут, оновлено Типову форму інструкції. Продовжувалась робота над Положенням про підготовчі курси.
Узагальнено результати аналізу освітніх програм бакалаврського рівня щодо їх відповідності вимогам стандартів. Висновки будуть доведені до відома гарантів освітніх програм на zoom-зустрічі з метою модернізації ОП, за якими провадиться підготовка, для усунення таких невідповідностей.
Проводилися зустрічі з експертами НАЗЯВО, які здійснювали експертизу освітньої програми Інституту аерокосмічних технологій (магістратура). Окремі питання беремо до уваги для можливості вдосконалення. Мова йде про ті програми, які очікують на акредитацію. Певна доброзичливість останньої експертизи нам говорить про можливі окремі подальші вдосконалення.
За півтора місяця відбудуться захисти магістерських дисертацій або ж кваліфікаційні іспити. Підготовлено і розіслано по підрозділах інформаційного листа щодо видачі дипломів з відзнакою. Влітку ми зняли обмеження в 10%, але посилили вимогливість. Нині магістр, який претендує на диплом з відзнакою, повинен окрім 75% відмінних оцінок мати ще й публікацію в журналі не нижче категорії В, або взяти участь у конкурсі стартапів Sikorsky Challenge, або мати один з видів документа на право інтелектуальної власності.
Триває оформлення індивідуальних планів роботи аспірантами 2020 року зарахування, відділ аспірантури надає численні консультації. До 30.11.2020 року аспіранти-першокурсники мають затвердити тему дисертації та індивідуальний план роботи.
На наступному тижні планується довести зміни щодо Порядку проведення експерименту з присудження ступеня доктора філософії до всіх структурних підрозділів. Насамперед – для гарантів ОНП доктора філософії, аспірантів 2017 року зарахування та випускників 2020 року.
Заплановано, окрім інформації про аспірантів вносити до бази ЄДЕБО інформацію про здобувачів ступеня «доктор філософії» поза аспірантурою (7 осіб). Але поки що немає роз’яснень щодо порядку їх внесення до бази. «Інфоресурс» обіцяє найближчим часом такі роз’яснення надати.
Активно здійснюється робота з урегулювання питання з фізичним вихованням. Вивчили Стратегію розвитку фізичного виховання і спорту серед студентської молоді на період 2020 – 2025 рр. Ще недавно були скарги щодо організації фізичного виховання. Тепер маємо рішення, узгоджене як на рівні університету, так і з керівництвом – готуємо звернення до МОН з пропозицією про можливе коригування стандартів вищої освіти.
Ведеться підготовка загальноуніверситетських каталогів вибіркових дисциплін. На цьому тижні на засіданні Методради каталоги будуть затверджені.
Підводяться підсумки проходження практики магістрами (в «ЕК» створено електронні відомості для виставлення оцінок).
Триває робота щодо забезпечення безперебійної роботи «ЕК»: виправлення помилок, додавання груп, внесення нових викладачів тощо.
Продовжувалася робота з розміщення курсів на платформі «Сікорський» та реєстрації акаунтів. Станом на 30.10.2020 р. зареєстровано: Microsoft Office 365 – 1500, Microsoft Azure Dev Tools for Teaching – 1500, Microsoft Imagine Academy – 170, Google Workspace (G Suite) – 5270. Це доволі непогана динаміка реєстрації. Moodlе теж поволі наповнюється. Проводиться експертиза, щоб не було матеріалів неналежної якості. Матеріали поступово переносимо на нову сайт-платформу.
Минулого тижня припинилися атаки на сервер. Жодної DDOS-атаки більше не спостерігалося. Система працює в штатному режимі.
Спільно з юридичним управлінням опрацьовано правки до проєкту меморандуму з ТОВ ІНВО «Діджитал» щодо пілотного проєкту сервісу на базі автоматизованої інформаційної системи з урахуванням інтересів КПІ. Тривають перемовини стосовно гарантій збереження персональних даних. Такі гарантії ми повинні отримати.
Завершено збір даних для вебометричного рейтингу за жовтень.
Здійснюється збір даних для рейтингу прозорості за даними КБІС плюс дані на кафедру космічної інженерії (додано для даного рейтингу).
Здійснюється розробка тестового модуля контролю швидкості завантаження сайтів у зв'язку із ймовірним розширенням вимог до сайтів підрозділів (відповідно до нового положення про сертифікацію сайтів).
М. З. Згуровський
Анатолію Анатолійовичу, слід пришвидшити підготовку нашого звернення до Міністерства стосовно переведення дисципліни «Фізичне виховання» в розряд необов’язкових – так, як це має місце в університетах Європи та США. Там студенти можуть за бажанням обирати собі заняття тим чи іншим видом спорту в університетських клубах, секціях. При цьому їх до цього ніхто не примушує. А нинішній наш примус – це профанація, яка, звичайно, викликає велике незадоволення. Водночас, у нас є багато студентів, які прагнуть займатися спортом. Ми маємо 20 клубів. Може бути й більше. Саме там можуть працювати викладачі кафедр фізичного виховання. Тому те, що колись у стандартах вищої освіти написали представники Міністерства, не означає, що вони не зробили помилки. Це явна помилка. Давайте допоможемо її виправити на рівні країни і зробимо гарну справу. Тому готуйте це звернення без затримок.
Проректор з навчально-виховної роботи Н.В. Семінська
Взяли участь у зустрічі з експертами НАЗЯВО в рамках акредитації магістерської освітньої програми ІАТ «Інженерія авіаційних та ракетно-космічних систем» за 4 напрямами – «психологічна робота», «навчально-виховна робота», «працевлаштування» та «академічна мобільність».
Навчально-виховна робота
Завершився календарний контроль. У ньому взяли участь 18581 студент. З усіх дисциплін атестовано 10092 студенти. Не атестовано з усіх дисциплін – 132. Не атестовано з трьох і більше дисциплін – 2329 студентів. Порівняно з тим самим періодом минулого року, ця кількість є меншою на 500 осіб. Найбільша кількість неатестованих так само, як і торік, спостерігається на другому курсі. Це 970 студентів, неатестованих з трьох і більше дисциплін. На 3 листопада заплановано засідання ради з навчально-виховної роботи, на якій буде розглянуто результати та вживатимуться відповідні заходи.
За результатами минулого тижня факультети (ІПСА та ФММ) прийняли на очний тиждень та забезпечили всіма необхідними документами 726 студентів. Були відсутні з поважних причин 73 особи. На жаль, кількість таких студентів зростає.
Спільно зі студмістечком та факультетами опрацьовано та узгоджено списки з розміщення 7-го заїзду (з 2 по 6 листопада) студентів 1-го курсу ФІОТ (121 спеціальність – 150 осіб) та ФБТ (61 студент). Чекаємо на заїзд орієнтовно 200 студентів у понеділок. Для уникнення великого скупчення людей прийнято рішення розділити заїзд студентів ФІОТ на 2 хвилі.
На наступному тижні відбудеться останній, 8-й, заїзд студентів 126 і 123 спеціальностей ФІОТ.
Спільно з Науково-технічною бібліотекою працюємо над планом заходів з формування та розвитку культури академічної доброчесності.
Стипендія
Спільно з ДЕФ виплачено соціальну стипендію за жовтень.
Академічна мобільність
Проведено перемовини з Університетом Думлупінар щодо подальших спільних проєктів.
Підготовлено статтю про академічну мобільність до «Київського політехніка» (на замовлення редакції).
Профорієнтація та працевлаштування
Підписано договори з компаніями «Сільпо», «Декатлон», «Воля». Бажають зустрітися та обговорити деталі співпраці «Укренерго», фармацевтична компанія «Артеріум», Європейська асоціація програмної інженерії «ІС».
Отримали підтвердження від 26 компаній на участь в онлайн-Ярмарку вакансій. Розпочато анонсування компаній, підготовлено договори про оплату, ведеться постійне спілкування з представниками компаній щодо їх участі в заході.
29 жовтня відбувся вебінар для студентів від «lifecell» «Методологія Agile». Наступний вебінар заплановано на 05 листопада.
З 30 жовтня по 1 листопада спільно з Міністерством молоді та спорту було проведено хакатон SPORT AND ENTERTAINMENT HACKATHON. Департамент забезпечив представництво університету в якості партнера хакатону. Також здійснено інформаційну підтримку серед студентської молоді, долучено до проведення волонтерів. Приємно зазначити, що переможцем хакатону стала команда «Скала - 12Climb – Onetwoclimb». У хакатоні також узяла участь команда ІСЗЗІ, але вона за рейтингом посіла 20-те місце.
Спільно з Медіалабораторією розпочато зйомки факультетів/інститутів до Дня відкритих дверей: 30 жовтня відзнято РТФ. На поточному тижні заплановано відзняти ФЕА, ХТФ, ІТС, ПБФ.
Поки що через хворобу заступника поліції Солом'янського району відкладено зйомки фільму для першокурсників.
Організаційна робота
У межах підготовки адаптаційних заходів для першокурсників було проведено вебінар-зустріч першокурсників з представниками ЦКМ. Розроблено та анонсовано пости-презентації Державного політехнічного музею. Відкрито форму для запитань представникам музею про волонтерську організацію (гурток) BEST Kyiv Відкрито реєстрацію на зустріч 4 листопада.
До Halloween 2020 запущено конкурс для студентів.
На минулому тижні кількість підтверджених випадків COVID-19 по КПІ склала 9 осіб (4 студенти, 5 співробітників). Продовжуємо регулярно та оперативно інформувати студентів і співробітників (https://t.me/dnvr_31/790, https://t.me/dnvr_31/800, https://t.me/dnvr_31/795, https://t.me/dnvr_31/807).
М. З. Згуровський
Коли ви організовуєте заходи з роботодавцями, ви маєте певну групу підприємств- партнерів. З науки сформована інша група підприємств, які з нами укладають угоди. Ми знаємо, що вони також зацікавлені в кадровому супроводженні тих чи інших розробок. Є й група підприємств, яка постійно співпрацює з Sikorsky Сhallenge. Чи об’єднані вони в якусь єдину систему, і чи маємо ми єдину систему роботи з усіма нашими партнерами, з якими ми повинні працювати комплексно? Як це у вас організовано?
Н. В. Семінська
В університеті розроблено загальний договір. Його погоджено з усіма. Якщо фірма зацікавлена в тій чи іншій спеціальності, то ми узгоджуємо відповідний напрям співпраці з усіма деканами. Ми також постійно перебуваємо на прямому зв’язку з проректором з наукової роботи і, якщо укладаються якісь договори, то намагаємося, щоб їх готували за єдиною формою. Спочатку укладається загальна угода про співпрацю, а вже до неї – договори про наукову складову або про дуальну освіту. Таким чином, ми маємо централізовану базу договорів усього університету і намагаємося не пропускати жодного з них. У цій базі угоди розділено по факультетах, і за допомогою системи пошуку легко знайти всі фірми і компанії. Це дуже зручно як для студентів, так і для викладачів.
М. З. Згуровський
Угода – це формальна частина. А я маю на увазі не лише формальні стосунки з підприємствами. Нам потрібна взаємна довіра, забезпечення участі у певних спільних заходах, запрошення на наші заходи, організація презентацій тощо. Тож мова йде не лише про форму угоди, а й про організацію реальних контактів. Чи переконані ви, що у нас немає певної сегментації? Юрію Івановичу, може ми подумаємо про координацію цієї роботи, адже вона є дуже важливою.
Ю. І. Якименко
Ви маєте рацію. Питання створення загальної бази – це дуже важливо. Вона вже практично сформована. Але що стосується організації безпосередньої роботи, координації різних напрямів – це те, що потрібно робити тепер. Ми приймаємо це.
М. З. Згуровський
Може ми ще обговоримо, яким чином напрацювати універсальний підхід до роботи з усіма роботодавцями. У вас традиційно велася база даних, база угод з підприємствами. Я думаю, що потрібно повернутися до того підходу, коли ми охоплювали всі підприємства, які є партнерами КПІ. Це окреме питання, і його потрібно глибше проаналізувати. І, якщо там є ще певні можливості для покращення, то тоді слід це робити.
Проректор з наукової роботи В.А. Пасічник
Кадрові зміни у складі НДЧ
Ю. М. Сидоренко призначений в. о. директора Інституту матеріалознавства та зварювання. Згідно з наказом №3021А від 28.10.2020 з 02.11.2020 обов’язки начальника НДЧ виконуватиме В.А.Пасічник, а обов’язки заступників начальника НДЧ виконуватимуть Георгій Степанович Васильєв та Ігор Анатолійович Владимирський.
На виконання доручень ректора
Здійснено організаційні заходи щодо підготовки до проведення ІХ Фестивалю інноваційних проєктів «Sikorsky Сhallenge».
Стосовно посилення роботи в електронних торгах системи Прозорро. Подано заявку для участі в електронних торгах системи Прозорро спільно з ТЕФ (назва послуги «Перегляд нормативного документа СОУ-Н МПЕ 40.1.17.401:2004 «Контроль металу і продовження терміну експлуатації основних елементів котлів, турбін і трубопроводів теплових електростанцій. Типова інструкція»», очікувана вартість 590 тис. грн).
На жаль, за результатами розгляду учасників попереднього тендеру, в якому ми брали участь спільно з «Тезис», ми були дискваліфіковані. Разом з юристами аналізуємо причини для уникнення подібної ситуації в майбутньому.
На виконання рішень Координаційної ради
Спільно з головою Вченої ради М.Ю. Ільченком взяли участь у відеонарадах:
27.10.2020 за участю першого заступника міністра освіти і науки України М.О. Кизима щодо підготовки та оголошення Конкурсу держбюджетних наукових робіт. Якщо зауваження КПІ буде прийнято, то це суттєво посилить позиції наших науковців у цьому конкурсі. Очікуємо наказ про оголошення конкурсу.
Днями оприлюднено наказ МОН про результати відбору робіт за держзамовленням. Від КПІ рекомендовано 3 проєкти. Ми подавали 11 проєктів. Загальна сума – 8 млн 328 тис. грн на поточний та наступний роки. Це найбільша кількість рекомендованих проєктів. Сума, що на них буде спрямована, становить 25% від загального фонду, виділеного МОН – він складає 33 млн 900 тис. грн. На другому місці – Львівська політехніка з 2-ма проєктами (фінансування – 4 млн грн). На третьому ХНУРЕ – 3 млн 600 тис. грн. Далі Інститут молекулярної біології і генетики НАНУ – 2 млн 900 тис. грн. Щоправда, ми розраховували, що буде підтримано дещо більшу кількість робіт.
М. З. Згуровський
Як і ким були визначені 3 проєкти по КПІ?
В. А. Пасічник
Цей конкурс проводило МОН. Тобто, це й комісія, й експерти МОН. Це той конкурс, який було призупинено у зв’язку з подіями у Міністерстві. Призначалася додаткова експертиза. 28 жовтня наказ з’явився на сайті МОН.
Ще одна новина. Минулого тижня ми готували спільний з ХАІ проєкт зі створення Центрів 4.0. Перший етап передбачав конкурсний відбір у МОН. Ми пройшли цей відбір, і тепер проєкт подано до Мінрегіонполітики для остаточного розгляду. Там також конкурсна ситуація, причому дуже непроста.
27.10.2020 опрацьовано та передано до МОН України на затвердження нові Форми проєктів та науково-експертних висновків фундаментального/прикладного дослідження та науково-технічної (експериментальної) розробки.
30.10.2020 підготовлено та підписано накази про організацію приймання звітів завершених у 2020 році держбюджетних науково-дослідних робіт, у тому числі молодих учених.
Завершено планову атестацію у 2020 році наукових працівників Інституту прикладного системного аналізу (підготовлено та підписано відповідний наказ № НОН/4/2020 від 28.10.2020 р.)
Взаємодія з підрозділами КПІ
Спільно з ДООП та помічником ректора П.М. Цибульовим відпрацьовано Положення про сертифікацію сайтів КПІ ім. Ігоря Сікорського щодо прав інтелектуальної власності. Підготовлено матеріал для обговорення й внесення в положення.
Спільно з ДМС та проректором С.І. Сидоренком взяли участь в організації та проведенні 27.10.2020 семінару-тренінгу «Від "Горизонту 2020" до "Горизонту Європа"», присвяченому актуальним питанням посилення міжнародної проєктно-грантової діяльності.
Взаємодія із зовнішніми партнерами
30.10.2020 Підготовлено та відправлено Замовнику (НООСФЕРА, «ФЛАЙТ КОНТРОЛ») Протокол та Акт виконаних робіт за 1-м етапом НДР та завершено 2-й етап.
За особливої нашої уваги на поточному тижні відбудуться дві великі події – Фестиваль інноваційних проєктів "Sikorsky Сhallengе" і звіт на Вченій раді щодо виконання рішень Координаційної ради.
Голова Вченої ради М. Ю. Ільченко
1. Робота постійних комісій Вченої ради:
- Комісія з освітньої діяльності здійснила розгляд змісту та напрацювала пропозиції до проєкту Стратегії розвитку вищої освіти в Україні на 2021–2031 рр.;
- аналогічну роботу за цим же проєктом на позаминулому тижні виконала Комісія з підготовки пропозицій до законодавчих і нормативних документів;
- пропозиції обох Комісій направлені керівництву Спілки ректорів закладів вищої освіти України, на прохання яких були підготовлені зазначені експертні висновки.
2. На виконання рекомендацій Координаційної ради з удосконалення менеджменту науки:
- разом із групою проректорів з наукової роботи восьми університетів завершено виконання доручення першого заступника міністра МОН України М.О. Кизима щодо оновлення вимог до науково-експертних висновків з оцінювання нових конкурсних проєктів на проведення фундаментальних/прикладних досліджень та науково-технічних (експериментальних) розробок і пропозицій до проєкту наказу МОН України стосовно чергового конкурсу держбюджетних тем. Акцент зроблено на практичних результатах виконання робіт;
- в Інституті космічних досліджень НАН України організовано громадське обговорення конкурсної роботи Р22 «Створення, випробування та дослідження на навколоземних орбітах перших вітчизняних наносупутників «PolyItan» формату «Cubesat», представленої на здобуття Державної премії України в галузі науки і техніки;
- проведено нараду виконавців проєкту «PolyItan - 3» та визначено конкретні завдання з координації дій співвиконавців різних підрозділів університету у взаємодії з польськими колегами.
3. На доручення першого заступника міністра освіти і науки України Миколи Кизима:
підготовлено і проведено засідання експертної групи з розгляду робіт, представлених на здобуття Премії Кабінету Міністрів України за розроблення і впровадження інноваційних технологій у 2020 році. Експертною групою було розглянуто 8 проєктів. На наступний етап вибрано три проєкти. Має відбутися ще один тур.
4. Службою вченого секретаря університету:
- надано консультації здобувачам наукових ступенів і вчених звань;
- оформлено та надіслано до МОН України 8 атестаційних справ здобувачів наукових ступенів;
- оброблено, перевірено та підготовлено до подання на Вчену раду університету атестаційні справи здобувачів ступеня доктора філософії по створенню разових спецрад (12 справ);
- проводиться підготовка до засідання Вченої ради університету 9 листопада.
Проректор з міжнародних зв'язків С. І. Сидоренко
1. Міжнародні контакти
1.1. За пропозицією колишнього посла Кореї в Україні Лі Янгу 28 жовтня відбулося підписання Меморандуму з Корейським коледжем ліфтів про організацію в КПІ школи для підготовки спеціалістів з ремонту ескалаторів та ліфтів. Це не рівень коледжу, оскільки ми працюватимемо за сучасними навчальними планами, а у подальшому планується розширення навчальних напрямів професій, гармонізація навчальних програм сторін, участь у проєктах "Smart City" та "Космічний ліфт", розвитку інфраструктури промисловості по виробництву ліфтів і ескалаторів в Україні і Кореї, дослідницькі проєкти. Проєкт спільно з ДМС ведуть перший проректор Ю.І. Якименко, проректор з навчальної роботи А.А. Мельниченко, директор ММІ М.І. Бобир.
1.2. Спільно із О.М. Новіковим 28 жовтня провели зустріч з керівниками Cyber Security Program – делегацією CRDFGLOBAL in Ukraine (Відділення Національного наукового фонду США в Україні). Тема зустрічі – започаткування співпраці через укладання Меморандуму, імплементацію в КПІ онлайн-курсу з кібергігієни "Базові правила безпеки у цифровому середовищі" та інші можливі додаткові активності.
1.3. Відповідно до підписаної угоди з Північно-Західним політехнічним університетом Китаю про створення спільної Українсько-Китайської лабораторії космічних досліджень готуємо зі структурами проректора В.А. Пасічника та спільно з китайськими партнерами:
- проєкт рішення Вченої ради КПІ щодо підрозділу КПІ, при якому буде створено нову структуру;
- визначення напрямів діяльності спільної лабораторії;
- її розподілену структуру;
- Положення про лабораторію;
- пілотні проєкти для фінансування;
- кандидатури для призначення директора від української сторони і співробітників для адміністрування діяльності лабораторії.
1.4. За результатами зустрічі з паном Сотірісом Бузеасом – генеральним директором компанії GREEK CHALLENGE (Греція), що спеціалізується на розробках літаків і морських суден, продовжуємо вивчати його ініціативу щодо того, щоб на рівні урядів Греції, Канади і України сформувати платформу для співпраці трьох країн за фінансової підтримки Європейського Союзу. КПІ запрошено ввійти до числа співзасновників такої платформи і очолити «академічний (університетський) субкластер» у складі двох університетів Греції, двох університетів Канади та двох університетів України (за лідерської функції КПІ). Розпочато розгляд установчих документів, а також питань, пов′язаних із відкриттям представництва новостворюваного кластеру в Києві, поданням проєктних пропозицій від КПІ до нової Програми ЄС «Горизонт Європа» і до Програми НАТО «Наука заради миру і безпеки», запрошенням КПІ до членства в Європейському аерокосмічному кластері.
1.5. 29 жовтня 2020 року делегація проректорів КПІ взяла участь у першому з чотирьох вебінарів Школи стратегічного управління для ректорів/проректорів польських і українських університетів. Цей захід проходив у рамках проєкту «Польсько-українська співпраця представницьких організацій ректорів задля вдосконалення діяльності закладів вищої освіти» Варшавської політехніки та Міністерства науки та вищої освіти Польщі у співпраці з Конференцією ректорів академічних шкіл Польщі KRASP, Фундацією польських ректорів FRP та Спілкою ректорів ВНЗ України. Керівником Школи та модератором вебінарів за проєктом виступив проф. Єжи Возніцький – президент Фундації польських ректорів, професор Варшавської політехніки, який є також керівником аналогічних Шкіл стратегічного управління для ректорів/проректорів і для канцлерів та квесторів закладів вищої освіти Польщі.
2. Робота Координаційної ради з питань набору іноземних громадян на навчання в КПІ ім. Ігоря Сікорського та роботи з ними в період навчання
2.1. Зараховано: 242 іноземці (торік було 234).
Видано запрошень на навчання – 279.
Прийом іноземних громадян на навчання на підготовчому відділенні для іноземних громадян цього року триватиме до 15 грудня.
2.2. Відпрацьовуються домовленості з питань розширення контингенту громадян низки країн для навчання в КПІ, досягнуті в ході зустрічей у вересні-жовтні з Тимчасово повіреним у справах Федеративної Республіки Нігерія в Україні Мартіном Сенкомою Адаму; Надзвичайним і Повноважним Послом Республіки Узбекистан в Україні Алішером А.Курмановим і першим секретарем-консулом Посольства Б.Ю. Ібрагімовим;
Надзвичайним і Повноважним Послом Ісламської Республіки Пакистан в Україні Західом Мубашир Шейхом і заступником голови місії в Україні Зебом Алам Хан Таккаром.
3. Розвиток нормативної бази університету в міжнародній сфері
Спільно з підрозділами, юридичним управлінням і департаментом управління справами відпрацьовуються всі звернення підрозділів щодо розгляду міжнародних пропозицій від партнерів, і в разі інвестиційної привабливості таких пропозицій оформлюються міжнародні угоди, договори, меморандуми і т.ін.
4. Активізація міжнародної проєктно-грантової діяльності
4.1. Продовжуємо спільно з проректором з наукової роботи В.А. Пасічником виконання доручення ректора від 6 квітня 2020 року щодо організації системної роботи з підготовки і подання заявок на гранти за кожним з перспективних напрямів (кластерів і галузей діяльності), запрошуючи до неї відповідних партнерів з Євросоюзу.
4.2. Силами структур проректора В.А. Пасічника та ДМС 27 жовтня 2020 року проведено семінар-тренінг – Інформаційний день «Від "Горизонту 2020" до "Горизонту Європа"», присвячений актуальним питанням посилення міжнародної проєктно-грантової діяльності, що передбачено «Стратегією розвитку КПІ до 2025 року» в частині міжнародної діяльності (у 3-5 разів збільшити кількість проєктних пропозицій, що подаються кафедрами до міжнародних проєктно-грантових програм).
Розглядалися питання:
- Актуальні питання програми «Горизонт Європа»;
- Як знайти партнерів для участі у міжнародному проєкті?;
- інші аспекти, що цікавлять керівників 270 діючих наукових груп університету.
4.3. Надається допомога підрозділам у підготовці проєктних пропозицій до конкурсів міжнародних проєктно-грантових програм.
Так, 28 жовтня на пропозицію КТН (Стокгольмського королівського коледжу, Швеція) до КПІ (до кафедри, яку очолює проф. М.Д. Гераїмчук) увійти в якості асоційованого партнера до міжнародного консорціуму, що буде готувати проєктні пропозиції «Energy Challenge Education Brokerage» для подання на конкурси програми ЄС «ERASMUS+» – надано практичну допомогу проф. Михайлу Дем′яновичу Гераїмчуку щодо оформлення участі в проєкті як асоційованого партнера.
4.4. Розпочали підготовку ХХІІ Міжнародної науково-практичної конференції «Відновлювальна енергетика та енергоефективність у ХХІ столітті», провести яку заплановано на базі КПІ за підтримки Представництва Польської академії наук у Києві 20–21 травня 2021 року. Базовий факультет – ФЕА (Яндульський О.С.).
Це буде нова можливість посилити співпрацю КПІ та партнерів з Польщі за напрямом міжнародної проєктно-грантової діяльності в енергетичній сфері.
5. Робота групи по забезпеченню позитивної динаміки показників КПІ в світових рейтингах університетів
5.1. За результатами «Предметного рейтингу THE» (The Times Higher Education World University Rankings by Subject – 2021) КПІ увійшов до переліку 1000 університетів світу за такими предметними областями:
- Ranked 601+ у Business and Economics;
- Ranked 601–800 у Computer Science;
- Ranked 801–1000 у Engineering;
- а також увійшов у рейтинг Ranked 1001+ in Physical Sciences за фізичними науками з місцем 1001+.
Проректор з адміністративної роботи В. А. Кондратюк
Господарська робота
Проведено 20 інструктажів з пожежної та техногенної безпеки для адміністративного персоналу. Здійснили обстеження ПБФ (1,21), ФБТ (18) ІХФ (21), гуртожитки (3,11÷17,20,22), надано 34 консультації, перевірено пожежні комплекти – ЦФВС, розглянуто та затверджено 2 плани евакуації ФБТ, ІХФ (21-й корпус);
- провели силами спеціалізованої лабораторії оброблення дезінфікуючими розчинами 5 кімнат у навчальних корпусах;
- розпочали демонтувати та укріплювати підпірні стінки по вулиці Політехнічній;
- отримали та почали відпрацьовувати акти за результатами обстеження усіх зелених насаджень у парку університету спільно з інспектором «Київзеленбуду»;
- розпочали демонтаж аварійної частини огорожі біля 5-го та 35-го навчальних корпусів;
- розпочали роботи з гідроізоляції 6-го корпусу Відділу авіації та космонавтики Політехнічного музею;
- виконали вдруге санітарне кронування зелених насаджень по Парковій алеї;
- провели зібрання з помічниками деканів/директорів факультетів/інститутів з господарської роботи щодо складання планів виконання капітальних і поточних ремонтно-відновлюваних робіт на 2021 рік;
- у сквері за Відділом авіації та космонавтики Політехнічного музею продовжуємо роботи із вкладання тротуарної плитки. Завершили роботи з прокладання автоматичної системи зрошення. На наступному тижні розпочинаємо монтувати електричні опори на новій частині скверу. У вівторок плануємо висаджувати зелені насадження на новій частині скверу;
- продовжуємо працювати над процедурою щодо передачі для університету нового музейного експонату – літака АН-2. Тривають роботи з його реставрації;
- закінчили підготовку кошторису щодо спільного використання електромереж. Наступного тижня плануємо завершити і готувати документи для їх підписання з нашого боку та передачу в НКРЕКП;
- підписано та відправлено до «Київводоканалу» на погодження Паспорт водного господарства по корпусах №№22 і 23;
- звіт щодо інвентаризації викидів для отримання дозволу на викиди для університету виконавцем передано на реєстрацію до Управління екології;
- продовжуємо збір інформації для отримання дозволу на шкідливі викиди для університету;
- підготовлено та надіслано лист-відповідь стосовно реконструкції тепломережі в дубовому гаю;
- провели спеціальне оброблення поверхонь, з якими найчастіше контактують люди в університеті, дезінфікуючими засобами із використанням розпилювальних пристроїв;
- щоденно здійснюємо вологе прибирання в усіх будівлях університету дезінфікуючими та хлоровмісними розчинами.
Заходи з енергозбереження
- завершуються роботи з утеплення фасаду 7-го навчального корпусу в частині, де розташовано великі потокові аудиторії. Паралельно доопрацювали технічну документацію на заміну вхідних дверей в цих аудиторіях, щоб виконати комплекс заходів з енергозбереження;
- доопрацьовуємо програмний продукт і додаток щодо дистанційного збору, моніторингу та аналізу енергоданих в університеті;
- співпрацювали з проєктувальниками при розробці проєктів реконструкції ІТП та заміни вузлів обліку теплової енергії;
- до системи дистанційного моніторингу теплової енергії підключено ще 3 навчальних корпуси;
- виконали ремонт аварійних ділянок трубопроводу водопостачання навчальних корпусів №18 та №19;
- провели ремонт аварійних ділянок тепломережі 20-го та 22-го навчальних корпусів;
Соціальний напрям
28.10.2020 року відбулася нарада щодо забезпечення Центром студентського харчування харчування курсантів ІСЗЗІ КПІ ім. Ігоря Сікорського. На ньому було розглянуто питання варіантів надання послуг з харчування курсантам ІСЗЗІ в умовах епідеміологічної ситуації та варіанти співпраці на цей період;
- проведено ПЛР-тестування на COVID-19 всіх працівників ЦСХ. Усі працівники здорові. Передбачено, що в разі виявлення інфікованих, хворі та контактні особи перебуватимуть на самоізоляції;
- продовжують працювати та приймати відвідувачів їдальні в 1-му та 27-му корпусах, буфет у 24-му корпусі. Всі їдальні та буфет працюють з дотриманням усіх вимог до роботи та обслуговування відвідувачів та студентів університету і вживають протиепідемічних заходів з протидії поширенню COVID-19;
- згідно із заявками проводимо постачання товарів по підрозділах: забезпечили підрозділи електричною апаратурою, ліхтарями для скверу та холодильним обладнанням, картриджами (усього передано 26), БФП принтерами (2). Окрім того, на ФМФ передано 2 робочі станції та 20 комп’ютерів.
- СОТ «Політехнік» продовжує роботу та приймає відпочивальників відповідно до замовлень. На вихідних він був заповнений на 50%. Проводиться робота та оброблення корпоративних замовлень на листопад та грудень. Частина замовлень на листопад перенесена замовниками через погіршення епідеміологічного стану в країні;
- проведено інвентаризацію в ПВК «Альма-матер»;
Напрям безпеки
Продовжуємо спільне з поліцією та Національною гвардією патрулювання території університету;
- за попередній тиждень складних правопорушень на території університету виявлено не було;
- спільно з правоохоронними органами відпрацьовуємо хакерські атаки на інформаційні ресурси університету. Слідство триває. Водночас, розробляємо додаткові системи захисту з метою недопущення таких ситуацій у майбутньому.
М.З.Згуровський
Нам слід поліпшити роботу відділу закупівель і тендерного комітету. Потрібно, щоб їхня спільна команда могла проводити ще й аналітичну роботу, на упередження. Звісно, разом з факультетами, департаментами та іншими підрозділами університету. Це потрібно, щоб ми не мали затримок у закупівлях необхідного нам обладнання та матеріалів – таких затримок, які ми мали протягом останніх приблизно шести місяців: скажімо, у травні прийняли рішення про закупівлю серверу, вже настав листопад, а його все ще немає; або влітку через відсутність певних матеріалів, які ми не змогли вчасно закупити, в нас затримувалися важливі для університету роботи на території, які можна було виконати лише в літній час. Можна навести ще багато прикладів. Тому це важливе завдання, і я прошу вас спільно з Сергієм Манзюком, Людмилою Григорівною Субботіною, можливо, за участю представників профспілки та органів студентського самоврядування, підготувати і представити пропозиції щодо того, як усе це можна вдосконалити.
Начальник департаменту економіки і фінансів університету, головний бухгалтер Л.Г. Субботіна
Отримано фінансування для студмістечка за програмою «Підготовка кадрів» у сумі 207,0 тис. грн на компенсацію комунальних витрат за студентів пільгових категорій.
Виплачено зарплату за 2-гу половину жовтня та соціальну стипендію.
Проплати в Казначействі проводяться без затримок.
Кошти до спеціального фонду від студентів-контрактників все ще надходять.
Турбує стан підписання договорів з Фондом досліджень. Жоден з них досі не підписано. На попередньому тижні вкотре переробляли калькуляцію, тепер уже на півтора місяця. Майже по кожному договору там закладаються кошти на придбання обладнання, тому ми працюємо з кожним науковим керівником, щоб, коли ці договори будуть підписані, вони заздалегідь провели процедури закупівель, бо інакше кошти заберуть до бюджету.
Проведено аналіз використання коштів по держбюджетних НДР, залишки невикористаних коштів для придбання матеріалів та послуг доведені до керівників тем з метою своєчасного використання бюджетних коштів.
Надіслано інформацію на запит МОН щодо показників діяльності університету за 2019 рік.
На постійній основі проводимо аналіз виконання підписаних договорів у зв‘язку з наближенням закінчення бюджетного року.
Узагальнено та оприлюднено на вебпорталі інформацію щодо проплат по договорах.
Узагальнено та оприлюднено на сайті університету інформацію щодо отриманої благодійної допомоги.
Продовжували працювати в комісії з моніторингу ефективності використання площ та обладнання. Відпрацьовуємо всі механізми на прикладі факультету лінгвістики, надалі поширимо їх на решту підрозділів.
Спільно з О.А.Іщенком провели аналіз роботи студмістечка в період карантину, і готові сьогодні доповісти про ситуацію, що складається до кінця цього бюджетного року, щоб прийняти рішення про те, як студмістечко має працювати надалі.
Директор студмістечка О.А.Іщенко
Про поселення чергового заїзду першокурсників тут уже доповідалося раніше. Останній заїзд проходить без проблем.
Щодо епідемічної ситуації. Окрім того, про що розповіла Наталія Валеріївна, щойно надійшла інформація про те, що ще троє наших студентів захворіли на COVID-19. Це студент ФБМІ, курсант ІСЗЗІ та студент ММІ. При цьому курсант ІСЗЗІ, який проживає в гуртожитку №12, захворів повторно – влітку він уже перехворів. Всі протиепідемічні заходи здійснюються.
Щодо ремонтів. Нині в роботі 12 об'єктів. Ремонти проводяться власними силами та силами підрядних організацій.
За минулий тиждень на території студмістечка та в гуртожитках серйозних правопорушень не було.
Директор НТБ О.М.Бруй
Бібліотека надає всі необхідні послуги в дистанційному режимі. Але, водночас, працює абонемент. Книжки видаються читачам, роботу налагоджено: кількість відвідувань – 263, кількість книговидач – 360, кількість повернутих книг – 246, підписано обхідних листів – 27, кількість наданих консультацій – 107.
27 жовтня проведено онлайн-семінар для дослідників «Гарвардський стиль – міжнародний стиль цитування та посилання в наукових роботах з гуманітарних та суспільних наук». Сприяння розвитку видавничих проєктів наукових періодичних видань. Всього надано 25 консультацій. Надано 9 консультацій представникам редакцій наукових періодичних видань та оргкомітетів конференцій з питань використання платформ OJS, OCS, планування роботи редакції для розвитку видання відповідно до міжнародних стандартів, підготовки документів на засідання Вченої ради КПІ ім. Ігоря Сікорського, згідно з вимогами системи електронного документообігу Мегаполіс. Також, надано 16 консультацій з технічних питань роботи на платформі OJS.
30 жовтня відбулася зустріч представників бібліотеки, департаменту науки та інноватики, представників редакцій двох журналів університету: Mechanics and Advanced Technologies (http://journal.mmi.kpi.ua/), Innovative Biosystems and Bioengineering (http://ibb.kpi.ua) з представником компанії Clarivate Іриною Тихонковою, яка розповіла детально про процес відбору журналів для включення до Web of Science Core Collection та дала свої пропозиції щодо поліпшення сайтів журналів.
Представників редакцій КПІ ім. Ігоря Сікорського поінформовано про перенесення майстер-класу «Кращі практики для наукових періодичних видань: просування в глобальний інформаційний простір» з 29 жовтня на 3 листопада (початок о 15:00). Також представників редакцій та оргкомітетів конференцій КПІ ім. Ігоря Сікорського поінформовано про проведення робочої зустрічі, присвяченій індексації періодичних наукових видань у директорії журналів відкритого доступу DOAJ, що відбудеться 5 листопада 2020 р. (початок о 15:00).
Академічна доброчесність. 29 жовтня відбулася презентація нових сервісів компанії Unicheck для членів Комісії з етики та академічної доброчесності та членів Робочої групи з академічної чесності університету.
Підготовлено для обговорення Комісією з етики та академічної доброчесності та Робочою групою з академічної чесності університету проєкт плану заходів із формування та розвитку культури академічної доброчесності. Документ для ознайомлення надіслано проректорам А.А. Мельниченку та Н.В.Семінській. Будемо обговорювати його в новому складі, бо у складі цих органів відбулася певна ротація, до них прийшли нові люди: студенти, представники профкому та інші.
М.З.Згуровський
Я думаю, що на засіданні Вченої ради 9 листопада вам слід буде представити основні принципи, на яких грунтуватиметься ця робота. Щоб люди почули і почали працювати в цьому напрямі.
О.М.Бруй
Добре, я підготую доповідь про те, що ми маємо на даний момент, що ми вже робимо і що плануємо розвивати далі.
М.З.Згуровський
Тут важлива постановка цього питання, концептуальні засади, які ви хочете покласти в основу цієї роботи. Бо робота ця тривала, вона має проводитися на постійній основі, але зараз ми маємо її розпочати. Тому прошу вас підготуватися, а Михайла Юхимовича – включити це питання до порядку денного засідання.
Директор ІМЯО М.М.Перестюк
Доуніверситетська підготовка. На жаль, маємо перший випадок захворювання на COVID-19. Тому від сьогоднішнього вся доуніверситетська підготовка без винятку переходить на дистанційний режим. На дистанційний режим переходить весь відділ доуніверситетської підготовки, оскільки всі люди були в контакті – вони переведені на самоізоляцію.
Центр тестування. Ми провели зріз знань першокурсників, готуємо звіт і починаємо роботу над проведенням перевірки знань третьокурсників з іноземної мови.
Робота аналітично-дослідного центру. Ми розпочали роботу щодо аналізу того, наскільки навчання на підготовчих курсах впливає на навчання студентів, наскільки ця підготовка є ґрунтовною і допомагає краще розуміти і сприймати знання, які даються в університеті.
Моніторинг інформаційних каналів. Продовжуємо його за усіма напрямами. Розпочали ще й моніторинг англомовних сторінок всіх підрозділів університету і плануємо ближчим часом також почати щотижня звітувати з цього напряму.
Голова Ради з питань розвитку університету В.Й.Котовський
Робота Ради з питань розвитку. Засідання проходять за необхідності. Плануємо провести чергове на цьому тижні. На ньому інформацію щодо аналізу використання коштів фонду надасть Людмила Григорівна Субботіна.
Комісія з аудиту площ приміщень і навчально-наукового обладнання працює. Як сказала вже Людмила Григорівна, відпрацюємо все на прикладі одного факультету, надалі перейдемо до інших підрозділів.
Історико-архітектурний напрям. Скульптор Олександр Кузьмін уже надав плановий кошторис на виготовлення меморіальних дошок Борису Патону і Віктору Бар’яхтару, тепер маємо вирішити питання щодо того, як будемо оплачувати цю роботу.
М.З.Згуровський
Віталію Йосиповичу, ви виставили вже інформацію про ваші рішення, які було прийнято на попередніх засіданнях Ради?
В.Й.Котовський
Так, інформацію було передано Марії Миколаївні Перестюк, і її було виставлено. Ми вже отримали зворотний зв’язок.
М. М. Перестюк
Так, цю інформацію було виставлено на Телеграм-каналах.
М.З.Згуровський
Дякую. До цього слід ставитися акуратно, тобто, інформацію слід оприлюднювати не за тиждень, а одразу після засідання, щоб люди знали, які рішення приймаються. Хто у вас секретар Ради?
Л.Г.Субботіна
Марина Броницька.
М.З.Згуровський
То може, попросіть Марину Володимирівну, щоб вона ці речі відстежувала.
Директор департаменту управління справами М.О.Мазур
Окрім роботи з програмою «Мегаполіс», на минулому тижні продовжили роботу щодо програми «Кадри». Вирішуємо і розглядаємо декілька способів подальшого поліпшення цієї програми. Є декілька неузгоджених моментів, але загалом приходимо до консенсусу.
Уповноважена особа з питань запобігання корупції Я. Ю. Цимбаленко
На тижні, що минув, Конституційний суд України прийняв рішення щодо обмеження прав НАЗК. Але це жодним чином не стосується обов’язків щодо дотримання антикорупційної політики держави, які покладаються на нас із вами. Тому працюємо, як працювали, і звітуємо як належить.
Голова об'єднаного профкому М.О.Безуглий
Попри те, що пандемія триває, кількість людей, які звертаються до нас, також, на жаль, не зменшується. Ми фіксуємо різкий стрибок захворюваності серед працівників університету. Він, звичайно, має всі ознаки сезонності, але лікарняних дуже багато, хворіють дуже багато людей, і це не пов’язано з COVID-19.
Ну і на завтра заплановано проведення пленуму ЦК нашої профспілки, готуємося до нього.
Голова профкому студентів Ігор Степанюк
Передаємо списки на відвідування басейну, займаємося проїзними квитками. Вирішуємо питання щодо організації привітань дітей на новорічні свята. Думаємо, як максимально безпечно вручити дітям із сімейного гуртожитку подарунки, як організувати для них свято.
Виконувач обов’язків голови Студради університету Назар Булавко
Хочу відразу сказати, що рішення про направлення до МОН запиту щодо занять з фізвиховання для студентів є дуже важливим. Бо дійсно маємо багато скарг щодо цього предмету.
М.З.Згуровський
До речі, Назаре, сьогодні ви можете також порушити це питання на зустрічі із заступником міністра. Сказати, що КПІ виступає з такою пропозицією. Це саме те питання, яким Андрій Вітренко має опікуватися. Тому ви могли б порушити питання про фізкультуру в університеті.
Назар Булавко
Але я хотів би тоді мати цей запит.
М.З.Згуровський
Ми готуємо цей запит. Ви можете з Анатолієм Анатолійовичем основні його положення обговорити.
А.А.Мельниченко
Я тільки хочу ще нагадати, що поряд з рішенням звернутися до Міністерства щодо внесення змін до стандартів освіти, ми як проміжне рішення обговорювали ще пропозицію скоротити термін проходження цієї дисципліни з двох років до року.
М.З.Згуровський
Це зрозуміло, але дисципліна однаково залишиться обов’язковою. І тому невдоволення молоді буде постійним. Бо частина молодих людей принципово не бажають цим займатися. Вони цей час хочуть присвячувати чомусь іншому. Тому питання потрібно вирішувати в принципі, на розумній основі. Але як напівміру, оскільки ми не можемо порушувати стандарти вищої освіти, звичайно, давайте спробуємо скоротити.
М.З.Згуровський
Ще у когось є запитання чи зауваження?
М.О.Мазур
Хочу уточнити у Вадима Анатолійовича Кондратюка, коли планується включити опалення в корпусах?
В.А.Кондратюк
Плануємо розпочати підключення на цьому тижні, з середи.
М.О.Безуглий
Ми на минулому ректораті просили дати нам графік такого підключення. Чи є вже він?
В.А.Кондратюк
Графік ще до кінця не розроблено. Як тільки він буде готовий, зразу оприлюднимо його на інформаційних ресурсах університету.